Smelyalata

Yes.. så vart sista dagen på länge i Nässjö avklarad!
Men jag börjar med igår.

Mamma fyller snart femtio år gammal och ställde självklart till med storkalas, jag fick självklart agera slav.
Dagen bestod mest av att springa småärenden, skära sallad, fixa hår och sånt. Farmor var här och styrde med mat och allt. Hon är GRYM på mat. Mums.
Vid sextiden var det dags för folket att börja trilla in, jag fick leda folk på en tipsrunda om min kära mor. Lite för spännande.. Sen vart det käk och fler folk kom. Det var jäkligt kul att få träffa alla eftersom jag inte träffat knappt någon av dem sen länge tillbaka. Vissa var senast i påskas, andra var det år sen jag såg. Så det var kul! Dessutom är större delen av min släkt ganska superrolig när en öl eller sju kickar in, haha.

Det var lekar, tävlingar, sång, dans på stolar och sånt trevligt. Så det var väl kvällen i stora drag. Väldigt stora drag!



Baren så att säga.


Så välkommen till idag!
Det har varit en chill och trevlig sista dag i lilla Nässjö.
Har fixat brorsans byxor, umgåtts med familjen, käkat glass med lilsis, packat, kollat på Greek. Nu är jag precis hemkommen från Sarah. Jag och Amanda tog en raggar-hejdå-runda förbi Annelie och sen Sarah för att säga lite hejdå och så. Har varit mys att bara umgås lite.
Och min Amanda flyttar ju faktiskt till Örebro imorn och jag kunde inte vara mer glad för hennes skull. Jag vet hur sjukt bra jag fick det och hur mycket bra människor jag fått träffa och hur mycket jag lärt mig om både mig själv och livet. Sjukt många och i den meningen. HÄÄ.

Nu ska jag sova. Tåget till Tranås går vid 09.12 imorn, där blir jag upphämtad av farmor som kör mig hem till min bästastebästa sambo-Sara. Underbaaaaaart! På tisdag är vi i Övik och jag får träffa alla mina fina igen. Tre månader är alldeles för lång tid att vara borta. Ni är bäst!!



Långt inlägg nu, men jag måste väl kompensera för alla mina korta inlägg när jag väl har något vettigt att berätta om.

PUSSSSSSSSSSSS


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0