The kids from yesterday

Jag har nog världens sämsta logiska tänkande när jag är trött.
Idag skulle vi i gruppen till familjerådgivningen på ett studiebesök vid klockan nio. Okej tänker jag, placerar klockan på sju så jag kan hinna duscha, äta frukost och skriva ut min intervjuguide till mötet jag hade inplanerat direkt efter studiebesöket.
Snoozade i tio minuter, sen gick jag faktiskt upp och duschade. Imponerande att jag faktiskt gick upp så pass lång tid innan. Vanligtvis duschar och fixar jag så sent som möjligt, samt äter frulle i skolan. Men efter duschen så lägger jag mig i sängen och sover en stund till, ganska smidigt, håret måste ju ändå torka. Som den jubelidiot jag faktiskt är ställer jag klockan på halv nio. ÖH, gruppen skulle mötas kvart i. Avled lite när jag insåg mitt misstag, ansåg att det var viktigare att se respektabel ut än att äta frukost, men jag drog ändå med mig en lussebulle i farten. Hann liksom inte tina något bröd. Så djävulskt duktig!!!!!!!!!!!1 Eller?

I alla fall, båda mina möten idag har gått sjukt bra!
Kvinnan på familjerådgivningen verkade verkligen älska sitt jobb, och då blir jag glad, för det vill jag också göra när jag har varit på fältet i så många år!

Skolkuratorn på Nola som jag intervjuade inför B-uppsatsen var hur bra som helst. Jag var lite rädd för henne sedan vårt telefonsamtal som inte gick särskilt bra (jag och telefoner...), men hon har huuuur go som helst! Hon hade väldigt bra svar på mina frågor. Intervjun tog inte mer än 15 minuter, men det känns som att jag skulle kunna basera hela uppsatsen på bara det. Efteråt satt vi och pratade om diverse olika saker; hur det är att vara kurator, hur svårt det är att få jobb med så pass liten livserfarenhet jag trots allt har och om vart jag skulle söka praktik.
Jag fick alltså inte bara sjukt mycket hjälp inför uppsatsen, utan även några tips inför arbetsliv och det fortsatta studentlivet. Jag tyckte om henne väldigt mycket, och det kändes skönt att få prata med någon som ändå har varit där jag är.
Dessutom fick jag ringa när jag ville. Det gillar vi!

Nu ska jag börja transkribera min intervju och sen ska jag läsaläsaläsa!

PUSKRAM



Just det! Hittade en liten text jag tyckte om med:

we ignore the ones who adore us,
adore the ones who ignore us,
love the ones who hurt us,
and hurt the ones that love us


(tänkte sätta den i bold, men USCH vad fettext är hemskt.)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0