You know I hate dancing by myself

Idag har jag varit fruktansvärt duktig!!!
Jag har varit och pluggat med Lollo, tvättat, diskat, städat, rensat, dammsugat och skurat! Jag är ungefär världsbäst. Men självklart går allt det där väldigt lätt med bra musik, en vattenflaska som mikrofon och lite fantasi!

När jag rensade hittade jag mappen med alla mina dikter och skit jag skrev på högstadiet, så jag tänkte faktiskt dela med mig av en. Coolt djur, eller hur?

Världen omkring oss
Mycket som händer, vad hände i år?
Människor dör, folk fäller en tår.
Terrorister med bomber, det hände igår
Hörni, titta! Detta är allt vi får.
Världen är kall
Ni ska få se, den blir vårt fall,
Människan är inte perfekt,
Har just mördat hela sin släkt,
Vi bryr oss bara om pengar och kläder,
Ingen tänker på djuren när vi tar deras läder,
Vi här borta bara leker vår lek,
När vi låter folk i afrika bara känna vårt svek,
Men vår tid på jorden har snart runnit ut,
Så nu är det dags att min dikt tar slut.



Duktig Lina Eriksson, 9b!
Nu ska jag till Sara :) HEJ!!



Jag förstår inte hur du kan få mig att bli så glad genom att bara finnas. Snartsnartsnart


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0