I valet och kvalet

Vi förlorade valet idag och det känns på riktigt tungt. Det kommer förmodligen ha ganska jävliga konsekvenser för närstående till mig. Idioti av Sverige att rösta för att få försämrad välfärd. Och ännu mer idioti att rösta in ett rasistiskt parti i Sveriges riksdag, där landets viktigaste beslut tas. Jag tyckte min mamma var hård när jag pratade med henne på telefon innan och hon uttryckte sig om att de som röstat på Sverigedemokraterna borde få fara ner till Auschwitz och känna på deras egna politik. Nynazism. Detta är sjukt. Det är sjuka beslut några av Sveriges invånare gjort under valet.
Jag röstade miljö eftersom miljön alltid har varit och alltid kommer vara det allra mest grundläggande för vår välfärd. Plånboken ska inte få bestämma hälsan. Jag säger inte att jag vill ha tillbaka ett bidrags-Sverige, jag säger bara att jag vill att vi ska leva i ett land där alla har samma rättigheter att må bra, inte bara de med tjocka plånböcker.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0