Stoltheten och besvikelsen

Jag älskar Djurgården. Det är mitt lag.
Men idag blev jag besviken. Vart finns go'et från förra säsongen? Vart är energin och viljan? Vart är tacklingarna där motståndaren sitter i sargen?
Fjällräven center idag. Ofokuserat spel och en vilja som värgade finnas. Det kändes som att vi tog för lätt på Modo. Spelet i första och andra perioden är under all kritik. Vi måste vara ett lag, och till nästa match måste vi rycka upp oss nåt så in i HELVETE för att ta hem det här. Varför kommer vårt första mål och vår vilja i tredje? Den energin som kom efter första Djurgårds-målet ska finnas från första sekunden, den ska finnas med oss på isen under hela matchen. Jag vill se guldhjälmar den här säsongen. Det är vi värda. Men för att fixa det här behöver vi fokus, energi och hårdare spel. Vi behöver rött, gult och blått.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0