Felix Felicis

Saxat från Wikipedia (med en eller två ändringar):
Felix Felicis
är en verklig trolldryck i verkligheten om Harry Potter. Den som dricker trolldrycken får känna sig extra tursam under ett antal timmar.

Trolldrycken är mycket komplicerad att brygga, och det tar sex månader att brygga den. Trolldrycken kan lätt misslyckas, och har i sådana fall förödande konsekvenser.

Felix Felicis ser ut som smält guld då den står för kokning, stiger droppar av brygden uppåt, men ingenting spills.


Ja, detta är alltså vad jag misstänker att min älskling Harry hällde i min pumpasaft imorse innan jag fick frukost på sängen av honom. Han är så go!! :)

Anledningen till att jag tror detta är självklart att jag har haft en så lyckosam dag! Det började med en niceig frukost serverad av ponken själv. Sen drog jag till gymmet och hade ett riktigt gött pass med armar som jag avslutade med benpressen, jag ska upp till 120!!!
Efter det hade han lagat mat när jag kom hem och sen gick jag till skolan och lämnade honom själv igen. Vad är det första jag får veta i skolan? ATT JAG KLARAT JURIDIKEN! Det kan ha kommit en eller annan tår (snarare en störtflod) när jag fick veta och verkligen se det framför mig.

Nu sitter jag i skepnaden av mr P och väntar på att lollo ska ringa. Dessutom lyssnar jag på Harry and the Potters. Det är ju trots allt på grund av Harry jag haft denna tursamma dag.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0